2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  

2018


2012

De meerwaarde van persoonsgerichte assessments

Daar zit je dan, in een kille kamer met een vragenlijst voor je neus. Met je potlood in je hand probeer je de vragen correct in te vullen. Op de klok zie je de minuten verstrijken. Nog even en dan is de tijd om… Zuchtend leg je je potlood neer. Nu begint het wachten op wéér een rapport. Na een paar dagen krijg je de resultaten thuisgestuurd. Nieuwsgierig bekijk je de gegevens. Dat ben ik niet, is de eerste gedachte die in je opkomt.
Lees meer



2011

Leiderschap in perspectief

Leidinggeven kent een aantal verwarrende paradoxen: de manager moet targets halen en goed zijn voor de medewerkers, “Think global, Act local”, veranderen en het overzicht houden, samenwerken en concurreren. De ontwikkelingen in het denken over Management Development vertoont een accentverschuiving van het traditionele managementdenken naar leiderschapsdenken gericht op authenticiteit, creatie en het toevoegen van waarden. In dit artikel onderzoek ik hoe Management Development zich heeft ontwikkeld en zoek ik naar wat nodig is om Management Development in de toekomst effectief te laten zijn.
Lees meer



2010

Referenties, CV's en selectiegesprekken zijn slechte voorspellers

De meest gebruikte methoden om kandidaten te selecteren voor een functie blijken niet of nauwelijks voorspellende waarde te hebben. Uit referenties, CV's en zelfs selectiegesprekken valt eigenlijk niet op te maken of iemand succesvol zal zijn in een baan of niet.
Lees meer


Stork: actieve aandacht voor topmanagement én voor de technici

Ook een technisch gericht bedrijf als Stork heeft commerciële mensen nodig om producten aan de man te brengen en managers om leiding te geven en beleid uit te stippelen. Liefst uit eigen gelederen natuurlijk, want Stork-mensen weten beter dan buitenstaanders wat de bedrijfscultuur is en wat voor mensen er werken. Competentieontwikkeling staat dus bij Stork hoog op de agenda.
Lees meer


Randstad maakt werk van opleidingen

Randstad wil de "beste mensen" in dienst hebben, maar ze vooral in dienst hóuden. Dat gebeurt met persoonlijke ontwikkelingsplannen en uiteraard ook via opleidingen en trainingen. Met die opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden probeert de organisatie zich op de arbeidsmarkt te onderscheiden.
Lees meer


ZEPcompany: plaatst jezelf out of the box!

Trendanalisten weten het al; in de komende jaren zal 25% van de beroepsbevolking weer gaan jobhoppen, na een recessieperiode waarbij professionals bleven zitten waar zij zaten.
Lees meer