2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  

2018


2011

Presenteren in voor- én tegenspoed

Berend kijkt nog snel een keer op zijn horloge: 14:58, nog 2 minuten. Hij spreekt zichzelf opbeurend toe: “Ja, je kan het”. Gefluister vanuit de volle vergaderzaal, geschuif van stoelen, met een doffe klik sluit de deur. Een korte knik van het kale gerimpelde hoofd van de directeur is het startsein. Het glas bronwater trilt op het harde matglas van het katheder. De laatste blik op zijn spiekblaadje, het plakt aan zijn warme handen. Terwijl zijn hart in zijn keel klopt en zijn maag zich verkrampt schraapt hij zijn droge keel. Zijn stem klinkt hem bij de eerste woorden onbekend en onzeker in zijn oren. Priemend staart zijn hele team hem aan.
Lees meer


Timemanagement & E-learning

E-learning heeft een positieve invloed op Timemanagement! De eerste stelling waarmee dit artikel een positie in neemt ten aanzien van twee begrippen die op het eerste oog weinig met elkaar qua inhoud van doen hebben. Al nadenkend over de twee begrippen kom ik tot de conclusie dat beide begrippen op procesniveau of zoals u wilt op een hoger abstractieniveau toch veel met elkaar van doen hebben.
Lees meer



2010

Opvallende Uitkomsten van de eerste Millian/NIDAP Opleidingsmarktmonitor

Vorige maand is de eerste Millian/ NIDAP Opleidingsmarktmonitor voor professionals uitgekomen. Het onderzoek is uitgevoerd door NIDAP in opdracht van Millian en zal jaarlijks herhaald worden. Naast trends in de opleidingenmarkt voor hogeropgeleiden en gedrag van (potentiële) studenten in deze markt, onderzoekt de opleidingsmarktmonitor de opleidingsbehoeften en wensen van de professional als student.
Lees meer


De Achtbaan van de Arbeidsmarkt De Noodzaak van Permanente Educatie

Dat permanente educatie noodzakelijk is, daar zijn we het nu wel over eens. Lastiger is om aan te geven wat in welke situatie nuttig of noodzakelijk is. Het aanbod van het postinitiële onderwijs is immers enorm en geen loopbaan, carriére of persoon is hetzelfde. Elke situatie vraagt om zijn eigen afwegingen.
Lees meer


Action Learning & Management Development

Door het bijwonen van lezingen, surfen op internet en het lezen van bestsellers van goeroes blijven managers op de hoogte van de nieuwe theorieën. Nu is papier geduldig en is ‘weten’ en ‘kennen’ totaal iets anders dan ‘kunnen’ en ‘zijn’.
Lees meer


Fundament voor de top

De trainings- en opleidingsmarkt is aan allerlei veranderingen onderhevig. Bepaalde ontwikkelingen vereisen een andere inhoud aan trainingsprogramma's. Alleen die opleidingsinstuten, die hun trainingen en opleidingen aanpassen zullen in staat zijn een grote meerwaarde te leveren aan deelnemers..
Lees meer


Executive Master Programmes

Executive MBA-programma's kosten aanzienlijk meer dan andere deeltijds MBA-opleidingen, en leveren ook veel meer op. Wat is het verschil tussen een Executive MBA en een deeltijd-MBA? En waarin onderscheidt een goede Executive MBA zich van een gewone Executive MBA?
Lees meer


Afstandsleren heeft de Toekomst, zeker bij Masteropleidingen

Steeds meer volwassenen studeren. Dat komt deels uit interesse. Maar ook omdat ze hun competenties willen bijhouden of omdat de werkgever om een bepaalde opleiding vraagt.
Lees meer


Competentiegericht opleiden in de ICT

“Al heel lang is bekend dat (vak)technische bekwaamheid in het ict vak niet langer voldoende is om naar behoren een ict-functie uit te oefenen. Hoe dit echter op een juiste wijze vorm te geven is een issue waar onderwijskundigen en ict-opleiders nog lang niet uit zijn.”
Lees meer


Waar professionals en sporters elkaar ontmoeten

Sport en bedrijfsleven hebben meer met elkaar te maken dan menigeen zou denken. Topsporters en professionals in het bedrijfsleven willen allebei hogerop komen en de technieken die ze daarvoor kunnen gebruiken, vertonen opvallende overeenkomsten.
Lees meer


Werken bij Unilever best voor carrière

Welke bedrijven plaveien de weg naar de top? Intermediair vroeg ruim tachtig recruiters naar de beste bedrijven om carrière te maken.
Lees meer


Maak Werk van Geluk op je Werk

Gelukkige mensen zijn productiever, creatiever, innovatiever en beter bestand tegen werkdruk. Organisaties besteden daarom steeds meer aandacht aan het geluk van medewerkers. “Als mensen onvoldoende gelukkig zijn in hun werk, heb je daar als werkgever of leidinggevende concreet last van”.
Lees meer


Afgestudeerd is Uitgestudeerd?

Lerende organisaties staan volop in de belangstelling. Het inzicht breekt door dat alleen organisaties met een hoogontwikkeld leervermogen overeind zullen blijven. Continu lerende individuen zijn daarin een noodzakelijke maar geen voldoende voorwaarde. Pas als de individuele leerervaringen worden gedeeld met collega's en geïntegreerd in het voortbrengingsproces van producten en diensten, is sprake van een lerende organisatie. Een goede Masteropleiding leert deelnemers te leren en sluit aan op individuele en collectieve leerbehoeften.
Lees meer